Aktuality: "Naše inovativní logistická řešení šetří váš čas: 7 tipů pro manažery logistiky, jak maximalizovat produktivitu"

Naše inovativní logistická řešení šetří váš čas: 7 tipů pro manažery logistiky, jak maximalizovat produktivitu

08. 07. 2022
Naše inovativní logistická řešení šetří váš čas: 7 tipů pro manažery logistiky, jak maximalizovat produktivitu photo

V logistice, zvláště v dobách krize, je efektivita naprosto zásadní. Hledat řešení, která šetří čas v každodenním řízení dodavatelského řetězce, by mělo být vždy prioritou.

 

V kontextu sezónního a vícekanálového růstu poptávky, je nejdůležitější rychlost. Rychlost je dalším faktorem, který zvyšuje tlak na větší dostupnost, balení, vyřizování objednávek a dodání napříč všemi provozy.

Dodávky just-in-time jsou však velmi jemnou kompozicí, kde dodavatelé, výrobci, sklady a distribuce musí být dokonale sladěni. Pokaždé, když se objeví nepředvídatelné události jako poškození produktu, špatně naskladněné zboží, zvýšení cen, zpoždění, změna počasí a mnoho dalších, bude tato jemná harmonie narušena. Stačí jeden chybějící detail, jedno malé zpoždění... a všichni musí zabrat, aby to napravili. A čas běží.

 

Zde najdete několik tipů, které mohou pomoci manažerům logistiky zrychlit operace, efektivně využívat čas a tím zvýšit produktivitu.

 

Ušetřete čas díky přesnosti a automatizaci skladu

Klíčem k úspoře času je efektivní řízení skladu. V každém skladě se manipuluje obrovským množstvím zboží a dílů. Pomocí inovativních nástrojů můžete zlepšit svůj pracovní postup a provozní rychlost.

 

1. Prediktivní analýza

Získejte drahocenný čas ve skladu pomocí Big Data a umělé inteligence. Predikce vzorců chování a poptávky umožňují optimalizovat procesy. Přesné predikce zabrání vzniku výpadků v zásobách, sníží náklady a zjednoduší a zrychlí plánování objednávání zásob, údržby, odpracovaných hodin a expedice.

2. Chytrá mobilní zařízení

Mobilní zařízení modernizují proces vyřizování objednávek tím, že přinášejí bezkonkurenční rychlost, efektivitu a přesnost do celého skladu. Chytré telefony a tablety se synchronizují se systémem řízení skladu (WMS), aby se zjednodušilo zadávání a přijímání informací  o rozpisu a přepravních štítcích.

Mobilní zařízení jsou vybavena RFID skenery, technologií automatické identifikace a sběru dat. To umožňuje vychystávacím týmům ušetřit čas:

  • rychlejší doplňování;
  • vyšší oběh objednávek;
  • zvýšení ziskovost.
3. Autonomní mobilní roboti

Autonomní mobilní roboti (AMR) jsou malí a šikovní roboti, kteří dokáží rychle přemisťovat zboží po skladu. Úspora času je možná díky senzorům a mapovacím technologiím, které vypočítají nejlepší trasy v závislosti na úkolu a identifikují překážky, kterým se vyhnout.

Tito vysoce spolehliví roboti dokáží rychle roztřídit zboží a vypočítat zásoby podle informací uvedených na obale. Přebírají také opakující se úkoly a snižují tak zátěž zaměstnanců, kteří mají čas věnovat se produktivnějším strategickým činnostem.

 

 

4. Bezpilotní prostředky

Bezpilotní letouny, běžně známé jako drony, poskytují přehled o zásobách ve skladech v reálném čase. Drony lokalizují předměty mnohem rychleji než lidé pomocí optických senzorů (kamer) a skenování RFID štítků ze vzdálenosti několika metrů. Rychle se dostanou do těžko dostupných míst a nezaberou cennou podlahovou plochu.

 

Chytrá mobilita šetří čas 

V dnešních distribučních kanálech je kritickým faktorem čas. Dodávka musí být doručena včas, musí být vysledovatelná a podle přání zákazníka. Zároveň je stále větší tlak na udržení kroku s trendy, ekologickou legislativou a digitalizací. Volba chytré mobility je tím, co rozhodne o rychlé a bezpečné přepravě zboží.

 

5. Optimalizace trasy díky umělé inteligenci

Umělá inteligence, která se používá pro autonomní vozidla a špičkové asistenty řízení, zlepšuje efektivitu logistické přepravy tím, že detekuje vzorce provozu a změny počasí, díky čemuž se může lépe orientovat po trasách a předcházet nehodám. Kromě zkrácení času stráveného na cestách pomáhá umělá inteligence také snižovat náklady na palivo a režijní náklady na přepravu.

6. Poslední míle díky internetu věcí (IoT)

Kritický faktorem doručení je doručení na poslední míli. Efektivní řízení dodávek na poslední míli může být časově náročné. Tento poslední krok přepravy často zahrnuje překonávání určitých překážek, jako jsou hustě osídlené městské oblasti, přetížená infrastruktura, chyby v adresách, dostupnost zákazníků atd.

Pro snížení množství zpoždění využívá internet věcí (IoT) data v reálném čase ze zařízení GPS a senzorů, která poskytují přesné výpočty o poloze a stavu vozidel a zboží. Přístup k takovým informacím zvyšuje přesnost a rychlost doručení.

Využití internetu věcí je efektivní u doručení na poslední míli zvláště v potravinářských a farmaceutických dodavatelských řetězcích, kde dokáže také sledovat vlhkost, teplotu, tlak a nárazy, aby se zabránilo poškození výrobků.

7. Crowdshipping

Crowdshipping v logistické přepravě znamená vytvářet synergie, které urychlí přepravu zásilek v rušných centrech měst, kde se vysoká poptávka protíná s velkým počtem disponibilních kurýrů.

U crowdsourcovaných dodávek se poskytovatel služby nebo produktu propojuje s místními nezávislými kurýry, kteří používají své vlastní přepravní prostředky pro doručení na poslední míli požadovaného zboží podle přání zákazníka.

 

Efektivní time management jednoduše

Zákazníci očekávají rychlý tok služeb od začátku do konce prodejního cyklu. Plynulý tok logistiky je tedy základem úspěšné a pozitivní zákaznické zkušenosti.

Hledání strategií pro efektivní time management je stále snazší díky novým nástrojům a trendům, které umožňují hladší tok dodavatelského řetězce. Tyto inovace jsou dnes v logistice běžně používané. Lídři logistického průmyslu ve všech odvětvích mají zájem o implementaci těchto inovací, protože optimální využití času je klíčem k lepšímu podnikání, šťastnějším zákazníkům a větší konkurenceschopnosti!

 

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.