Aktuality: "Lean management a jeho hodnota v balení"
Lean management a jeho hodnota v balení
23. 11. 2020
Obalový průmysl byl vždy zaměřený na optimalizace nejrůznějších procesů, ale zavedení tzv. štíhlého managementu v této oblasti výrazně posunulo hranice. Metodiku štíhlé výroby vyvinula ve 40. letech 20. století Toyota. Jejím základem je identifikace a odstranění procesů bez přidané hodnoty. Jde o optimální postup pro eliminaci zbytečného odpadu, vylepšení kvality a neustálé zlepšování. Z hlediska balení tyto principy znamenají předpoklad pro úspěšnou výrobu a dosažení udržitelnosti, což Vám může přinést důležitou konkurenční výhodu.
Kdy a proč je balicí linka „štíhlá"?
Součástí strategie štíhlého balení jsou efektivní postupy zabraňující vzniku odpadů, jehož příčinou je:
- Nadvýroba - dobrá komunikace mezi klientem a dodavatelem spolu se spolehlivým plánováním kratších dodacích lhůt pomáhá lépe definovat, jaké balení je vhodné a kdy je potřeba obalový materiál dodat, aby byl na místě ve správný čas, a nedocházelo tak ke zbytečným přebytkům.
- Přebytečné skladové zásoby - systém skladování Kanban, který je součástí štíhlé výroby, slaďuje potřeby se skutečným využitím. Umožňuje tím nejen šetřit místo a peníze za zásoby, ale také předcházet škodám, které mohou vzniknout při skladování.
- Zbytečný pohyb - snadno dostupné pracovní nástroje spolu s ergonomickým pracovištěm minimalizují pohyb a tím předchází fyzickému přetížení a zvyšují efektivnost.
- Chybovost - kvalitní odolné materiály a inteligentní procesy zvyšují efektivitu obalů a tím zároveň snižují náklady spojované s chybovostí.
- Nadměrné zpracování - přiměřený design obalu a inteligentní balící pracoviště společně snižují náklady na materiál a zároveň eliminují dopady na životní prostředí.
- Čekací lhůty - zjednodušené pracovní postupy, díky kterým se do dávky nepřidávají různě velké komponenty, šetří čas a urychlují pracovní tempo.
- Přeprava - eliminace zbytečných přesunů ve skladu šetří peníze a zároveň chrání zabalený výrobek před poškozením.
Lepší, inovativní balení
"Štíhlé myšlení" eliminuje vznik odpadu od začátku do konce - od zásobování, výroby až po doručení zákazníkovi. Vytváří cestu k lepšímu a inovativnímu balení a zároveň poskytuje skutečné výhody pro podniky.
Je na čase se zamyslet: "Jak štíhlá je vlastně naše výroba...?"
Vůbec netušíte kde začít? Společně se na to podíváme a výsledkem může být obalový audit. Pošlete nám zprávu na e-mail: packaging@antalis-branopac.com