Aktuality: "Lean management a jeho hodnota v balení"

Lean management a jeho hodnota v balení

23. 11. 2020
Lean management a jeho hodnota v balení photo

Obalový průmysl byl vždy zaměřený na optimalizace nejrůznějších procesů, ale zavedení tzv. štíhlého managementu v této oblasti výrazně posunulo hranice. Metodiku štíhlé výroby vyvinula ve 40. letech 20. století Toyota. Jejím základem je identifikace a odstranění procesů bez přidané hodnoty. Jde o optimální postup pro eliminaci zbytečného odpadu, vylepšení kvality a neustálé zlepšování. Z hlediska balení tyto principy znamenají předpoklad pro úspěšnou výrobu a dosažení udržitelnosti, což Vám může přinést důležitou konkurenční výhodu.

 

Kdy a proč je balicí linka „štíhlá"?

Součástí strategie štíhlého balení jsou efektivní postupy zabraňující vzniku odpadů, jehož příčinou je:

  • Nadvýroba - dobrá komunikace mezi klientem a dodavatelem spolu se spolehlivým plánováním kratších dodacích lhůt pomáhá lépe definovat, jaké balení je vhodné a kdy je potřeba obalový materiál dodat, aby byl na místě ve správný čas, a nedocházelo tak ke zbytečným přebytkům.
  • Přebytečné skladové zásoby - systém skladování Kanban, který je součástí štíhlé výroby, slaďuje potřeby se skutečným využitím. Umožňuje tím nejen šetřit místo a peníze za zásoby, ale také předcházet škodám, které mohou vzniknout při skladování.
  • Zbytečný pohyb - snadno dostupné pracovní nástroje spolu s ergonomickým pracovištěm minimalizují pohyb a tím předchází fyzickému přetížení a zvyšují efektivnost.
  • Chybovost - kvalitní odolné materiály a inteligentní procesy zvyšují efektivitu obalů a tím zároveň snižují náklady spojované s chybovostí.
  • Nadměrné zpracování - přiměřený design obalu a inteligentní balící pracoviště společně snižují náklady na materiál a zároveň eliminují dopady na životní prostředí.
  • Čekací lhůty - zjednodušené pracovní postupy, díky kterým se do dávky nepřidávají různě velké komponenty, šetří čas a urychlují pracovní tempo.
  • Přeprava - eliminace zbytečných přesunů ve skladu šetří peníze a zároveň chrání zabalený výrobek před poškozením.

Lepší, inovativní balení

"Štíhlé myšlení" eliminuje vznik odpadu od začátku do konce - od zásobování, výroby až po doručení zákazníkovi. Vytváří cestu k lepšímu a inovativnímu balení a zároveň poskytuje skutečné výhody pro podniky. 

Je na čase se zamyslet: "Jak štíhlá je vlastně naše výroba...?" 

Vůbec netušíte kde začít? Společně se na to podíváme a výsledkem může být obalový audit. Pošlete nám zprávu na e-mail: packaging@antalis-branopac.com

 

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.