Aktuality: "Obaly v zajetí udržitelnosti"

Obaly v zajetí udržitelnosti

21. 06. 2021
Obaly v zajetí udržitelnosti photo

Design obalů pro kosmetiku vyjadřuje nejen krásu, eleganci a prémiovost podtrhující estetickou stránku produktu. Do popředí se již delší dobu dere všudypřítomná udržitelnost. Naopak se zdá, že soumrak čeká „virgin plastics“. Obaly pro doplňky stravy nás zaujmou různými tvary a barvami.

Udržitelnost se v kosmetickém průmyslu promítá také do skupinových nebo přepravních obalů. Podobnou zkušenost má například společnost Antalis PACKAGING. „Nadnárodní výrobce vlasové kosmetiky v souladu se svými cíli udržitelnosti chtěl snížit podíl plastových obalů z jejich dodavatelského řetězce a používat produkty certifikované FSC všude, kde je to možné,“ uvádí marketingová manažerka společnosti Ivana Fuksová.

Zástupci společnosti Antalis PACKAGING navrhli výrobci kosmetiky používat do přepravních lepenkových boxů jednovrstvou papírovou výplň. Tu připravuje konvertor pro mačkaný kraftový papír. „Jedná se o flexibilní a stolní řešení – Fillpak TT od dodavatele Ranpak. Nožním pedálem se ovládá dávkování správného množství papíru k vyplnění mezer v krabici se zbožím. Konvertor je jednoduchý, flexibilní a přenosný a lze jej umístit přímo na pracovní balicí stanoviště,“ popisuje zařízení Ivana Fuksová.

A to není zdaleka vše, výsledkem je...

Výsledkem je 100% udržitelné obalové řešení, které tvoří jednodruhový obal složený z recyklovatelné lepenkové krabice a recyklovatelné papírové výplně. Nové řešení ve formě služby dodávané společností Antalis Packaging osvobodilo zákazníka od starosti s držením zásob a starosti o další zařízení nebo náklady na ně. Zákazník dále splnil svůj vytyčený cíl, a to používat FSC materiály. ‚‚Neočekávanou, ale velmi pozitivní změnou bylo odstranění velkých podavačů pro plastové výplně v hale, které umožnilo přivést více světla k pracovním stolům, a vzniklo tak mnohem příjemnější prostředí pro práci,‛‛ říká Ivana Fuksová.

 

Celý text dostupný zde: Obaly v zajetí udržitelnosti str.14-15

Zdroj: magazín Packaging Herald, 35.vydání; 5-6/2021