Aktuality: "Správný obal přináší úspory"

Správný obal přináší úspory

05. 03. 2019
Správný obal přináší úspory photo

Obaly hledají cesty k ekologii. Obalové technologie hledají optimální cestu, jak uspokojit rostoucí požadavky na udržitelný rozvoj a zároveň ochránit zboží při manipulaci a přepravě. Hesly jsou recyklace, biologická odbouratelnost a opakované používaní.

 

Rostoucí trend ekologických požadavků na obaly vnímá také firma Branopac CZ. „Čím dál více poptávek má v zadání i požadavek udržitelného rozvoje,“ říká Jiří Prokop, keyaccount manager Branopac CZ. „Platí to zejména u větších společností, které mají CSR, tedy společenskou odpovědnost firem, již zakomponované do svých procesů. Někteří, i menší zákazníci, začínají více preferovat ekologičtější řešení, jedná se však spíše o výjimky. Mnohem častěji se důraz klade například na snížení hmotnosti nebo ceny obalového materiálu, zavádění vratných obalů, reverzní logistiku, automatizaci balicího procesu a snížení ceny práce.“

 

Používání biologicky degradovatelných obalových materiálů vidí Jiří Prokop spíše skepticky. Použití recyklovatelných materiálů, jako je papír, sklo či plast, je spojeno s již zavedeným systémem třídění. Čím více posbíraných a kvalitně vytříděných obalů, tím je tento systém efektivnější. „U biologicky degradovatelných plastových obalových materiálů musíme řešit problémy se separací od ostatních plastů, protože pokud se plastové odpady smíchají, a to neplatí pouze pro degradovatelné plasty, kvalita recyklace plastových odpadů výrazně klesá,“ vysvětluje Jiří Prokop.

 

Další nevýhodou je, že jakkoli upravované obalové materiály jsou dražší než standardní obaly. Bio plastové obaly mají ze své podstaty také řádově nižší dobu použitelnosti než běžné fólie. Obaly z recyklovaných materiálů mívají zase méně homogenní strukturu a tím i drsnější povrch, který může poškrábat leštěné nebo lakované výrobky. Také používání vratných obalů bývá obvykle dražší než jednocestné obaly. Jiří Prokop říká, že při navrhování vícecestných boxů se Branopac CZ snaží hledět nejen na volbu vhodného materiálu, ale řeší také vnitřní uspořádání jednotlivých výrobků v boxu. Chytře navržené obaly přinášejí úspory zejména při opakovaném používání.

 

„Když to vezmeme důsledně, svět bez obalů je utopie, mimo jiné i proto, že obal je nenahraditelné informační a reklamní médium,“ dodává Ivana Fuksová, marketingová manažerka v Branopac CZ. „Samozřejmě v některých oblastech se bezobalový prodej může docela dobře realizovat, ale z pohledu vývoje celé společnosti množství obalů bude bohužel se zvyšující se spotřebou i nadále růst.“ Největší význam a přínos vidí Ivana Fuksová v zodpovědném přístupu podle principu reduce–recycle– reuse, tedy obaly redukovat neboli optimalizovat, recyklovat a znovupoužívat – včetně nastavení systému jejich sběru a třídění.

 

Skupina Antalis, jíž je Branopac CZ součástí, klade podle Ivany Fuksové důraz na zodpovědnost vůči životnímu prostředí. „Nabízíme zákazníkům všechny dostupné ekologické obalové materiály a při argumentaci zdůrazňujeme jejich ekologický přínos. Seznamujeme i s riziky takzvaných biodegradovatelných plastových obalů a s nevýhodami těch ‚méně ekologických‘, jako jsou například obaly z polystyrenu nebo polyuretanu,“ říká Ivana Fuksová.

 

Celý článek "Obaly hledají cesty k ekologii" naleznete ZDE

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.