Aktuality: "Úspěšný projekt s nadnárodním dosahem"
Úspěšný projekt s nadnárodním dosahem
27. 04. 2021
Společnost ANTALIS má bohaté zkušenosti s obalovými řešeními v různých a na první pohled odlišných průmyslových segmentech. Například pro zákazníka z automobilového průmyslu umí nahradit jednorázové balení za opakovaně použitelné ochranné řešení.
Zákazník působící v oblasti automotive hledal úspory v antikorozním balení dílu pro motor v automobilech. Dalším požadavkem bylo zkrácení času a snížení nároků na manipulaci s jednotlivými kovovými díly a také jejich vyšší ochrana proti korozi a vnějšímu prostředí. První podmínku splnila nabídka přechodu od jednorázového balení na opakovaně použitelné. „Původní předpis balení obsahoval běžný 80my LDPE vak, mřížku z lepenky a tři typy součástek, které byly vkládány do lepenkové krabice. Každá součástka byla balena samostatně do VCI sáčku (sáček s antikorozní úpravou),“ upřesňuje Jiří Tomeš, packaging design & project specialist společnosti ANTALIS.
Nově byl využit kartonplast, který patří k tzv. bezprašným materiálům a lze jej ve výrobním procesu „uhlídat“ proti nečistotám na rozdíl od klasické lepenky. První testování proběhlo s mřížkami z modrého VCI kartonplastu (antikorozní úprava kartonplastu) v Packaging Design Centru společnosti ANTALIS. Nakonec však volba padla na jinou alternativu kartonplastu. Výsledkem je řešení, které již neobsahuje lepenkovou mřížku (tzv. divider). Ta je nově vyrobena z nejpoužívanějšího černého kartonplastu (5 mm, 800 g/m2) ve třech různých provedeních (pro tři odlišně velké díly), ale s dodržením podmínky zachování v současnosti používaného přepravního kontejneru z vlnité lepenky. Nové řešení zahrnuje jen jeden plochý svařený vak se záložkami z VCI fólie typu BRANOfol M3, 80my, do kterého se uzavírá celá sada.
Benefitem nového obalového řešení je větší počet dílů v balení, čímž také bylo dosaženo zmenšení skladovacího prostoru o celou jednu paletu. Navíc došlo k požadovanému omezení času a nároků na manipulaci. „Významnou úsporou je také kratší čas obsluhy během expedice a zároveň vyšší ochrana proti korozi,“ potvrzuje Jiří Tomeš. Projekt měl nadnárodní dosah, podobná balení se realizovala ve třech zemích a další budou následovat.
Celý text dostupný zde: Úspěšný projekt s nadnárodním dosahem str. 60
Zdroj: magazín Packaging Herald, 34.vydání; 3-4/2021